79639898 607122653163185 6764934813913710592 nŚwięta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Jest to nasz ulubiony okres w roku. Świąteczny nastrój zapanował już na przydrożnych latarniach, ulicach, w rynkach, galeriach, sklepach i sklepikach. Zapach jodły, świerku i suszonych owoców zawitał również do naszego Elektryka. W dniu 12.12 w bibliotece szkolnej miały miejsce warsztaty, które przebiegały w ciepłej, świątecznej atmosferze. Na bazie brzozy i świerku oraz w większości naturalnych elementów: orzechów, szyszek, mchu czy modrzewiowych gałązek uczniowie naszej szkoły wyczarowali piękne stroiki. Tworzenie ozdób było również wspaniałym działaniem integracyjnym. Przy dźwiękach kolęd, w miłej atmosferze, uczniowie klas pierwszych mieli okazję nawiązać znajomości ze starszymi kolegami. Świąteczne stroiki będą nam towarzyszyć podczas imprez grudniowych – koncercie kolęd, wigilii, a póki co, zdobią i pachną tworząc wystawę w bibliotece.

 

PROJEKT EDUKACYJNY „CZYTAM PO POLSKU I PO NIEMIECKU”

„Kto czyta żyje wielokrotnie,
kto zaś z książkami jest na bakier
na jeden żywot jest skazany.”

Józef Czechowicz

W naszej szkole w dniu 13.12.19. miał miejsce podsumowanie projektu edukacyjnego „Czytam po polsku i po niemiecku” w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego patronem jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Zadaniem uczniów było wykonanie prezentacji multimedialnej dotyczącej biografii niemieckiego pisarza oraz wybranej lektury.

Młodzież miała do wyboru następujące pozycje:

Friedrich Schiller ”Die Räuber” / “Zbójcy”

E.T.A. Hoffmann “Die Elixiere des Teufels” / “Diable eliksiry”

Günter Grass “Katz und Maus” / „Kot i mysz”

Günter Grass “Hundejahre” / “Psie lata”

Thomas Mann “Der Tod in Venedig” / “Śmierć w Wenecji”

01Erich Kästner “Emil und Detektive” / “Emil i detektywi”

Carina Bartsch “Kirschroter Sommer” / “Lato koloru wiśni” cz. 1

oraz “Türkisgrüner Winter” / “Zima koloru turkusu” cz. 2

Czytając książki w obydwu językach uczniowie mogli lepiej zrozumieć fabułę, a przy tym poszerzyć zasób słownictwa, przyswoić sobie gramatykę, utrwalić zasady ortografii
oraz dobrze się bawić.

Najlepszą prezentację polskojęzyczną wykonał uczeń klasy III k – Ernest Kisiołek.

Jury postanowiło także wyróżnić uczniów klasy IgG – Amelię MatyjaszczykOlafa Matyjaszczyk za ich prezentacje niemieckojęzyczne.

1Zespół szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku po raz kolejny przystąpił do akcji bookcrossing. Uczniowie w jej ramach rozdawali w mieście książki losowo wybranym osobo, a zadaniem obdarowanych było przeczytać daną pozycję i przekazać ją kolejnej osobie. W ten sposób rozdaliśmy ponad czterdzieści książek. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się kryminały oraz romanse. Cała akcja miała na celu upowszechnić czytelnictwo wśród społeczeństwa. Uczniowie spotykali się głównie z rekcjami zaciekawienia oraz zainteresowania. Było to zatem interesujące doświadczenie dla obu stron.

- Daniel Gabryś